Ogłoszenie o zamówieniu D.271.1.2016

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

bip.ug.janow.wrotapodlasia.pl/


Janów: Integracja dróg gminnych z drogą wojewódzką 671 poprzez budowę i rozbudowę odcinków dróg gminnych nr 103922B, nr 103899B, drogi w miejscowości Ostrynka oraz drogi gminnej na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 671 do drogi powiatowej nr 1308B wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na terenie gm. Janów, pow. sokólski, woj. podlaskie.
Numer ogłoszenia: 70436 - 2016; data zamieszczenia: 29.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V

zamówienia publicznego

 

zawarcia umowy ramowej

 

ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Janów , ul. Parkowa 3, 16-130 Janów, woj. podlaskie, tel. 085 7216288, faks 085 7216095.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.janow.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Integracja dróg gminnych z drogą wojewódzką 671 poprzez budowę i rozbudowę odcinków dróg gminnych nr 103922B, nr 103899B, drogi w miejscowości Ostrynka oraz drogi gminnej na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 671 do drogi powiatowej nr 1308B wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na terenie gm. Janów, pow. sokólski, woj. podlaskie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Integracja dróg gminnych z drogą wojewódzką 671 poprzez budowę i rozbudowę odcinków dróg gminnych nr 103922B, nr 103899B, drogi w miejscowości Ostrynka oraz drogi gminnej na odcinku od skrzyżowania z droga wojewódzką nr 671 do drogi powiatowej nr 1308B wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na terenie gm. Janów, pow. sokólski, woj. podlaskie.. 1.1. Zamówienie obejmuje: 1.1.1. Przy budowie i rozbudowie odcinków dróg gminnych nr 103922B, nr 103899B, drogi w miejscowości Ostrynka 1) wykonanie przebudowy nawierzchni dróg gminnych na odcinku od miejscowości Ostrynka przy działce nr 63 do skrzyżowania drogi powiatowej nr 1312B, wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążenia ruchem KR1, korekty łuków poziomych i pionowych, 2) przebudowę skrzyżowań z drogami bocznymi, 3) przebudowę i budowę zjazdów indywidualnych i publicznych, 4) rozbiórki istniejących nawierzchni dróg gminnych, dróg bocznych znajdujących się w pasie drogowym, 5) rozbiórkę przepustu żelbetowego Ø 0,8 m, dł. 9,7 m pod koroną drogi gminnej w miejscowości Ostrynka zlokalizowanego na działce nr 132/2, 6) budowę rowu krytego na drodze gminnej w miejscowości Ostrynka na działkach nr 38/4, 36/4, 132/2 wraz z dostosowaniem cieku naturalnego do zmiany zagospodarowania terenu, 7) wycinka drzew i krzewów, 8) zabezpieczenie istniejących urządzeń infrastruktury technicznej. 1.1.2 Przy budowie i rozbudowie drogi gminnej na odcinku od skrzyżowania z droga wojewódzką nr 671 do drogi powiatowej nr 1308B 1) wykonanie przebudowy nawierzchni drogi gminnej na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 671 do skrzyżowania drogi powiatowej nr 1308B, wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do ponoszenia obciążenia ruchem KR1, korekty łuków poziomych i pionowych, 2) przebudowę skrzyżowań z drogami bocznymi, 3) przebudowę i budowę zjazdów indywidualnych i publicznych, 4) rozbiórki istniejących nawierzchni drogi gminnej, dróg bocznych, znajdujących się w pasie drogowym, 5) rozbiórkę i budowę oraz przebudowę drogowych obiektów inżynierskich pod koroną drogi gminnej wraz z dostosowaniem dna rowów i istniejących cieków do zmiany zagospodarowania terenu, 6) wycinkę drzew i krzewów, 7) zabezpieczenie istniejących urządzeń infrastruktury technicznej. 1.1.3 Zaprojektowane inwestycje usytuowane są w istniejących pasach drogowych oraz na działkach przeznaczonych pod pasy drogowe zgodnie z podziałem geodezyjnym 1.2. Wykonawca powinien zapoznać się z pełną dokumentacją przetargową oraz z lokalnymi warunkami realizacji wykonania robót. 1.3. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: 1) urządzenia terenu budowy, 2) poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, 3) zapewnienia dostępu do posesji w sąsiedztwie placu budowy, 4) wykonanie kopi mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, 5) wykonania projektu czasowej organizacji ruchu wraz z jego wdrożeniem na czas prowadzenia robót (konserwacja oznakowania), 6) zapewnienia obsługi komunikacyjnej, usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 7) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji - naprawienia ich i doprowadzenia do stanu pierwotnego, 8) demontażu, napraw, montażu ogrodzeń posesji oraz uszkodzonych obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, 9) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, 10) odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy, 11) umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego, 12) wykonania badań, prób, jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających, 13) wykonania badań laboratoryjnych (wskazanych przez Zamawiającego) przy współudziale niezależnego laboratorium drogowego zaakceptowanego przez Zamawiającego, 14) uporządkowania placu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru ostatecznego. 1.4. Przedmiot zamówienia szczegółowo opisany jest w dokumentacji przetargowej oraz szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia..

II.1.5)

V

przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego o wielkości 50% wartości zamówienia podstawowego i przedmiocie zgodnym z tym zamówieniem podstawowym.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.20.00.00-9, 45.23.31.20-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości - 100 000,00 PLN (słownie PLN: sto tysięcy, 00/100PLN). Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3Ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą zostaną wykluczeni z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt. 2) Ustawy).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w ofercie powinien wykazać, że (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnienie warunku Wykonawcy wykazują łącznie): Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie): - wskaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował (zakończył) jako Wykonawca lub Podwykonawca, co najmniej 1 zadanie lub kilka zadań łącznie w okresie roku kalendarzowego, polegające na remoncie, odbudowie lub przebudowie drogi o wartości brutto nie mniejszej niż 5 000 000,00PLN (słownie: pięć milionów, 00/100PLN). Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana na podstawie dostarczonych dokumentów i oświadczeń.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny): dysponować w trakcie realizacji zadania następującymi narzędziami i urządzeniami: - wytwórnia (otaczarka) o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym, z automatycznym sterowaniem produkcji, do wytwarzania mieszanek mineralno - asfaltowych, - układarka do układania mieszanek mineralno-asfaltowych typu zagęszczonego z elektronicznym sterowaniem równości układanej warstwy, - walec lekki, średni, ciężki, - walec ogumiony, - samochody samowyładowcze z przykryciem brezentowym lub termosy Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana na podstawie dostarczonych dokumentów i oświadczeń.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy): wskaże do (wykonania / uczestniczenia w wykonaniu) niniejszego zamówienia następujące (osoby / podmioty), właściwe do realizacji określonych czynności, które posiadają określone kwalifikacje, niezbędne do wykonania zamówienia - dysponować w trakcie realizacji zadania kierownikiem budowy z nie mniej niż rocznym doświadczeniem na tym stanowisku, posiadającym uprawnienia w specjalności drogowej niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia - wymagane przepisami prawa oraz należącym do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa jeżeli wymagają tego przepisy prawa; - dysponować w trakcie realizacji zadania obsługą geodezyjną - geodeta z uprawnieniami zgodnie z obowiązującym prawem. Ocena spełnienia powyższych warunku będzie dokonana na podstawie dostarczonych dokumentów i oświadczeń.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnienie warunku Wykonawcy wykazują łącznie): - posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00PLN (słownie: jeden milion, 00/100PLN). Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku przez Wykonawcę w świetle wykazania, iż wymagane środki finansowe lub zdolność kredytowa Wykonawcy jest wolna od innych zobowiązań umownych i zabezpiecza należyte wykonanie udzielanego zamówienia. Ocena spełnienia powyższych warunku będzie dokonana na podstawie dostarczonych dokumentów i oświadczeń.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    - Wykonawca przedkłada dokumenty poświadczające na roboty budowlane polegające na remoncie, odbudowie lub przebudowie drogi o wartości brutto nie mniejszej niż 5 000 000,00PLN (słownie: pięć milionów, 00/100PLN), a w przypadku wykazania kilku zadań łącznie w okresie roku kalendarzowego o wartości brutto nie mniejszej niż 5 000 000,00PLN (słownie: pięć milionów, 00/100PLN) celem potwierdzenia, że Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie wymagane w pkt. 8.1 2. wówczas przedkłada on na takie roboty również dokumenty poświadczające; - Wykonawca przedkłada informację o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie albo informację o niewystąpieniu robót budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Oświadczenie potwierdzające, iż wymagane środki finansowe lub zdolność kredytowa Wykonawcy jest wolna od innych zobowiązań umownych i zabezpiecza należyte wykonanie udzielanego zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) parafowany formularz karty gwarancyjnej - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia 2) parafowany formularz projektu umowy - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 3) parafowany wzór gwarancji należytego wykonania umowy - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 4) kosztorys ofertowy; 5) pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; 6) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres gwarancji jakości - 5

IV.2.2)

 

przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1 Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy mogą nastąpić, gdy: 1) zaistnieją warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych w tym przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; 2) zaistnieją zdarzenia o charakterze siły wyższej, niezależnie od stron, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań. Strony zobowiązują się do ustalenia odpowiednio zmienionego terminu wykonania przedmiotu umowy. Za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, niezawinione przez żadną ze Stron, których skutków nie da się przewidzieć, ani im zapobiec. W szczególności za siłę wyższą będzie się uważać działania sił przyrody takie jak: huragan, trzęsienie ziemi, powódź oraz inne zdarzenia takie jak: wojna, zamieszki, skażenia radioaktywne itp.. 3) zaistnieją zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególności: odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; 4) zaistnieją zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub dokumentacji technicznej urządzeń; 5) zaistnieją zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp.. Odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej, konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy, konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy; 6) zaistnieją inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, których wcześniej nie można było przewidzieć, skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy; 2 W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1., termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty. 3 Zmiany osób funkcyjnych odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy mogą nastąpić w przypadku: 1) zmiany osób realizujących przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, Prawo geologiczne i górnicze lub w innych ustawach; 2) zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem lub wykształceniem spełniającym warunki udziału w postępowaniu. 4 Pozostałe okoliczności mogące skutkować możliwością zmiany umowy: 1) zmiana prawa podatkowego w zakresie stawki podatku VAT; 2) zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ug.janow.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Janów ul Parkowa 3 16 - 130 Janów pokój nr 16.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.04.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Janów ul Parkowa 3 16 - 130 Janów pokój nr 11.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Metryka strony

Udostępniający: UG Janów

Wytwarzający/odpowiadający: Tomasz Muklewicz

Wprowadzający: Tomasz Muklewicz

Data wprowadzenia: 2016-03-29

Data modyfikacji: 2016-04-29

Opublikował: Tomasz Muklewicz

Data publikacji: 2016-03-29